tisdag 29 mars 2011

Ny vecka, fortfarande sjuka barn

Tjejerna är fortfarande sjuka. Hosta och snuva.Jobbigt, för de äter inte så bra, eller inget alls och är griniga och lättstötta. Kan det inte få ett slut snart.Själv jobbar jag kväll i veckan så är hemma med dem på dagen.Sen kommer farmor och farfar där vid 2 tiden.


I natt har varit en hemsk natt. Alla har vaknat och hostat om vart annat.När jag kom hem vid 23 så hade just Jenny vaknat. jo, va trött hon såg ut att vara. Så jag gick och skulle lägga henne i sin säng. Men jag hinner bara innanför dörren så börjar hon skrika. Nä, där ville inte hon sova. Så hon fick ligga i vår säng.

Några timmar går och så vaknar Thea och grinar, hostar och skriker. å då fick hon också ligga i vår säng. Ja, the magic bed, där sover dom utan problem. ???Sen så vaknar Alice. Men nu var det trångt i sängen. å Thea åker ner i rese sängen vi ställt upp i vårt rum.

Alice som aldrig kan ligga stilla sover bara non timme i vår säng sen flyttar jag henne till sin egen. Och hon verkar vara tacksam för sin säng. För henne är det ingen sak att ligga i sin säng. Somnar snabbt när jag lagt ner henne. Skönt. Men jobbigt när de vakna så här och hostar.

De får som host attacker så ibland när det kommer upp slem så låter det som de ska kräkas. Dessutom verkar de drömma mycke nu. Thea ropa i sömnen en gång, nej, ja hade den. Och i natt så ropade Jenny, Men Alice! Så jag tror att det bearbetas en hel del under deras sömn just nu.

-------------------------------------------------------------------


Igår när jag skulle åka och jobba va det tungt. Thea bara grinade och ropade efter mamma. Det är nog enda gången de reagerar när jag ska åka. Det är när de är sjuka. Jag kunde knabbt gå och hämta posten. Då ropa hon efter mig.

-----------------------

Idag är Thea fortfarande grinig. Men de andra verkar piggare. Fast inte hundra pigg. Har till och med fått den att sova nu efter maten. Eller mat och mat, idag blev det välling. Då de inte får i sig så mycke mat. Lite frukt slinker ner, skönt. Jag hade frågat om någon ville sova i vagnen. Jenny svarade snabbt, jag, Jenny vill. Alice vill också de. Jo, va skönt tänkte jag, så de va bara att fortsätta uppmuntra Så de inte skulle ångra sig. När jag gör iordning vagnen vill Thea också sova. Bra, de ska hon få. :)


Alice hade lite motgångar, hon ville inte ta på sig blöjan. Eftersom hon är så gått som utan vissa dagar. Jag fick muta med att hon fick ta av sig den när hon vaknade. De gick hon med på. De fick sin välling i vagnen och Thea somnade bums. De andra somnade efter ett tag. De behöver verkligen de. Medans de sover hinner jag göra mig klar för jobbet, betala räkningar (inte lika kul), blogga lite, kolla blocket efter en säng.



Hej och hå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar