torsdag 17 mars 2011

Thea

Här om natten kom Thea till oss i sängen. Älsklingen han vakna och sträckte, och plockade upp Thea och la henne mellan oss. Jag som inte var allt för vaken somnade om snabbt.
Jag vaknade igen på natten av att jag har något hårt under magen. Oj, de va vist en liten fot där.
Thea hade då inte märkt av något så jag somnade om igen.
När jag sen på morgonen vaknade av väckarklockan så märker jag att det inte ligger någon liten tjej där. Börjar förtvivelt leta i sängen på golvet. Hade hon kanske rullat ner och som på golvet?
Nä.
Väcker då älsklingen som sover och frågar han 0om han gått tillbaka med Thea i sin säng.
Nä, de hade haninte gjort.
Jag så gott som hoppade upp ur sängen, gick in till tjejernas rum och ja, där låg hon. I sin egen säng. Tänkte, karln är ju full, mins han inte att han gått tillbaka med henne.
Aja, det va då inte jag som hade de.

När jag på dagen kom hem så frågade jag igen, hade han gått och lagt tillbaka Thea i sin säng.
Nä, de hade han inte. Hon måste då gått tillbaka själv.
Ja, Annars vet jag då inte. Spökar de kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar