måndag 21 mars 2011

Theas på barn mottagningen

Idag har jag och Thea varit på barn mottagningen.
Började med att lämna Alice och Jenny hos dagmamman.
Sen åkte jag och Thea iväg mot Umeå
När vi kommer dit så va de smockat överallt.
De va svårt att hitta en parkeringsplats.
Men tillslut så hitta vi en utanför blodcentralen.
Kanon, för vi skulle ändå dit sen.
Går in på barn och anmäler oss, fick vänta i
någon minut innan vi fick komma in.
Thea vägdes och mättes.
Inne hos läkaren så fråga hon lite om Thea,
hur ofta hon är hostig och förkyld,
hur länge hon är det?
Oj, det är så svårt att komma ihåg.
Men jag försökte minnas så gott jag kunde.
Kom fram till att jag skulle föra en
sjukdagbok. Att jag inte gjort de tidigare?
Vilken smart sak. men då visste jag inte att det skulle var
sjuk så länge, som de oftast är.
Sen lyssnade de på henne,
men kunde inte höra något konstigt just då.
Men sa ändå att vi skulle prova dels en luftvidgande
brickanyl och tabletter som tas en gång per dag i 10 dagar.
När hon får besvärligt med andningen.
Hoppas detta hjälper.
Sist tjejerna va förkylda med hosta provade vi
tre olika hostmedicinder.
Tillslut gick det över.
Och i lördags började Jenny hosta.
Tänkte nästan imorse ta henne med mig, men så blev det inte.
Det är inte kul när de ska va sjuka.
Man hör hur de ligger och hostar på kvällarna.
Fortsätter Jennys hosta och blir värre så får hon va hemma.
När vi varit klart på barn så gick vi till den lilla
affären och köpte lunch, tog med och åt den
på blodcentralen.
Träffade mamma min och jag passade på att lämna blod.
Gick sen till apoteket för att hämta ut de
läkaren skrivit ut.
Men det hade inte kommit in på dator så vi fick gå upp
på barn igen. Då blev Thea trött och somnade i vagnen.
Theas läkare hade glömt skicka receptet.
men vi fick då tag i henne.
Som tur passerade en annan läkare som direkt skickade
receptet elektroniskt Så när jag kom ner till apoteket igen
så fanns det där. Och jag blev tyvärr 457kr fattigare.
Men det är det värt. Om det här fungerar.
Iväg ner på stan och tog en fika med Sanna
som precis slutat jobbet.
Cheescaka och en kaffe e aldrig fel.
Köpte en mycket försenad dop present till Vendela som
snart fyller 1 år.
Thea sov enda tills vi kom ut ur stan.
Vaknade glad och nöjd.
Hon är så himla duktig. :)
Nu in i duschen och sen i säng.
Tjejerna ha börja vakna tidigare nu.
I morse så kom Thea 10 i 6.
Då sa jag att de va fortfarande sova och
la henne i vår säng.
Men 20 över så klev vi upp.
Resten av skaran vaknade vid 7.
Vilken vändning de ha blivit.
Före jul sov de till 9 iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar