onsdag 19 maj 2010

Grejat

Idag har jag fått jobba över lite. Men de gick bra.
Dagen började mulen och cirka 13 grader. Såg ut att bli regn, men inte då. På efter middagen kom värmen tillbaka, 27 i skuggan. Det är som svårt sånt där, som att klä barnen rätt. Idag tog jag bara gympaskorna och när man då hämtar barnen så rinner nästan svetten från fötterna och skorna. Så nästa gång följer allt med, synd bara att det alltid ska vara så mycke som ska med. Tänk tre av ALLT. Men nu på sommaren går det bättre än i vintras, det känns så iaf. Inte alls lika mycke som ska dras på. Som när jag packade väskan till BG så kändes den som tom. Aja, nästa vecka får jag fylla den mer. Beroende på väder då vill säga.
Väl hemma så har vi ätit middag ute på framsidan, där vi har skugga på eftermiddagen. Sen har jag och Tobbe flyttat kaninens bur, så nu bor han inne i sitt hägn. Där har han också fått skuttat runt lite. Nu har han en hel del grönt gräs att smaska på. Tjejerna har fått vara inne i hägnet med han, Sotis heter han. katterna tycket att han va rätt intressant

Nu äntligen ha jag bestämt mig för vart jag ska sätta min rabattkulle. Då när jag nu tar fram de som ska ringa in den, så ser de inte lika dana ut. Suck va drygt. Den från JULA va inte alls lika snygg. Så vart ska jag nu hitta en likadan. Hmmm, lite att fundera på.

Nattinatt nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar