söndag 9 maj 2010

ORD

Detta är den senaste leksak från mormor. En slajm-igelkott som blinkar. Den är poppis.

Och nu har ord börja dyka upp. Ord som betyder något. och inte bara
- hej
- nej
-mamma eller pappa
I fredags sa Thea både backa och knapp, tydligt. Men de lär man inte höra igen på ett tag. Fast de börja lägga sig på plats. För någon dag senan så stod hon i hallen och sa bara, -lamba. Först förstod jag inte men när jag såg att hon titta upp så fatta jag. Aha, -lampa. :)

Sen idag så sa Alice blomma.
Man blir som aldeles rörd.

Vilka skatter man har här hemma. Våra små hjärtegull.

2 kommentarer:

  1. Åhhh, va kul med prat! Satt just o undrade när det kommer att börja pratas framöver. Härliga bilder! =) Vi åt oxå tacopaj i helgen, hi hi. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tro att våra är inte så snabba på att börja prata, men då ha de varit snabb på annat. Som gå, gunga, klappa händer, lägga pussel osv. Men allt tar sin tid. Jo, jag såg att ni också ätit de. Men vi ha ett annat resept. Jag kan lägga upp de.

    SvaraRadera