tisdag 4 maj 2010

Maj månad

Lite Valborgs bilder
Thea
Alice

Jenny lite trött på väg upp
Men kommer kameran fram blir jag glad
Alla söta

Thea och Pappa

Jenny med mormor


I helgen har det firats Valborg. Dagen så jobbade jag, hade en stängning så kom hem vid kvart över fem. Barnen var hemma under dagen med pappa, farmor och farfar. Kommer hem, äter korv och makaroner. Inget grillat här inte. Typiskt ändå, jag va som sugen på de. Men va gör man inte för sin älskade. Han som fortfarande inte kan gapa och äta något vettigt, bara flytande föda.

Klockan strax över sju så åker vi ner på Rödånäs för att gå till majbrasan med Lisa, Daniel och Liam, Barnens mormor och morfar bor bredvid och går också med oss. När det är majbrasa så bruka det vara en tippsrunda från Rödånäs till majbrasan, alltid trevligt. När vi kommer fram där tippsrundan ska börja så står det en hel hög där, trevligt att det var så många som gick tillsammans. :) Både barn och vuxna.


När rundan var avslutade fick man rätta. Å de e som typiskt, jag skrev både min och Tobbes och Tobbe fick mer rätt än jag. Ingen topp klassig runda tyvärr. Så ingen vinst. Va själv inte kvar till vinstdragningen. Vi gick hem vid nio tiden, då var barnen rätt less. Stackars Thea som va ledsen nästan hela vägen hem. Men det är tung att bära henne också.
Åkte hem och la oss och såg film. Man va rätt slut.


I fredags så kom Sanna och André förbi, satt och spelade kort och umgicks. Pratade bland annat gamla minnen, de bli lätt så när man har så mycket gjort tillsammans ända sedan man var liten.
En trevlig kväll.

Igår måndag så fick barnen vara hemma Jenny och Thea hade haft lite feber på söndagen. Så de fick en lugn dag hemma. Själv så var jag först och jobbade sen åkte jag direkt till Umeå för att lämna blod. Är nu blodgivare och det känns bra, att finnas för andra. Klarade mig finfint efteråt, ingen yrsel eller så. Vissa kan ju få det, som en kille där nu när jag var där. Han höll på svimma, kom instaplandes från fika rummet och sa han va lite yr, han fick då lägga sig ner igen. Tycker väl lite synd om honom. Efter blodtappning så åkte jag till JULA för att inhandla lite saker till min snart nyblivna rabatt och saker till en hage till kaninen. Men tyvärr så hade de inte allt hemma så det blir att åka in en sväng till i veckan
Idag så har jag haft min lediga dag. Då åkte jag och stora syster med alla barnen till Hörnefors för att hälsa på våran farmor. Det va trelivgt hon bjöd på goá bullar och på lunch, köttbullar (hemma gjorda) och makaroner i efterrätt fick vi jordgubbar Mmmm.
Efter att vi spenderat nästan tre och en halv timme där så var det dax att åka. Barnen va rätt trötta. Det är alltid så tungt att åka därifrån, hon vill som inte släppa iväg en och man kliver sakta ett steg närmare dörren hela tiden och tackar för sig. Sen när man står vid bilen så medans man spänner fast barnen så söra man hela tiden När man själv sätter sig i bilen så känns det som hon håller i bildörren. Det är ju tråkigt att man måste åka när det är så. Hon är ju ensam och jag förstår att hon nog gärna vill ha kvar sitt sällskap, men tyvärr. Nästa gång få man vara lite längre och kanske ha så barnen kan vila i vagn.


Nu så blir det lite tv, imorgon väntar jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar