onsdag 26 maj 2010

Trädgården

Idag ha jag dolat på i trädgården, har bland annat gjort klart min rabatt. Som blev rätt så fin med tanke på att jag då inte ha så gröna fingrar. Sen har vi städat och stökat i lon, där vi ska fösöka gjuta i sommar. Plus att vi har åkt med lite bråte till skroten.

Barnen har idag varit hos dagmamman eller idag ha de varit på bg. Så vi har kunnat lega i ordentligt med de som skulle göras. Känns skönt. Imorgon blir nog också en sån dag, men med ännu mera städning. Sen ser jag framemot en trevlig torsdags kväll med André och Sanna, god mat och underhållning på kajen i Umeå. Det är ju Rix FM festival. Ska bli kul.


Igår var vi till stan, på arbets förmedlingen. Gick med i jobbgarantin för ungdomar. Såg att de skulle kanske starta en kurs i höst inom serviceyrken inriktning mot turism som jag nog ska gå, om den nu blir. Hoppas lite på de.

Sen så va jag och köpte plankor till mitt staket jag ska göra runt våra jordgubbar. Nu ska de bara målas och sågas och sättas upp. Ja, de va ju en del, men jag måste ju börja någon stans.


De va de.


Min rabatt:

Kommer nog att utöka den. Den blev lite liten. :)

1 kommentar:

  1. Den ser faktiskt mindre sned ut i verkligenheten :) Du ä ba dukte söster!!

    SvaraRadera