lördag 15 maj 2010

Syskon och sol

I fredags efter torsdagen åskväder så kom värmen.
Började med att nästan försova mig. Klockan ringde halv 7 och på nått sätt så lyckas man stänga av alarmet. Rätt slut efter nattens alla upp vakningar, för Jenny har inte sovit bra den natten. :(
Men hus som helst när jag ligger och drar mig ringer telefonen. Va? Tobbe ringer. Frågar om jag inte ska stiga upp.
Jag svarar snabbt, jaja, jag är på väg. Hoppar i kläderna och gör en snabb sminkning. Rusar ner och tar på mig skorna.
Tobbe; - Du börjar ju snart.
Jag; - jag vet jag vet.
Klockan är då 10 över 7 och jag börjar halv 8. Ger tjejerna pussar och hej då med mig.
När jag då går ut till bilen känner jag. Oj va varmt de va. De va nog 14 grader då.
Hade vist klätt mig lite väl ordentligt (då med vinterjackan som inte är bort stoppad)
Under dagen så kommer solen fram och dagen blir bara bättre
Efter jobbet åker jag och plockar upp Erika och sedan åker vi till syrran i Bjurholm. Bara längtar tills jag kommer fram för att få ta på mig lite mer sommrigt. Hade som sagt klätt mig den dagen.

Framme hos Linda så är grillen redan tänd och pären i ugnen. En utsökt middag och ett trevligt sällskap. Efter maten så byts det kläder och så tar vi ett glas vin. Det är som kul att vi alla är nästan lika i storlek, skiljer lite men inte så mycke. Hade en jätte trevligt kväll. Tack!

Lördag vaknade efter en natt på en "rese säng" inte allt för skön. Men vad gör man. Sova måste man ju göra. :) Kliver upp och solen skiner, 19 grader klockan 9.
Jag och Linda går en sväng på byn, handlar och tar en mjukglass. Lila Vendela följer med sovandes i vagnen. Går hem ska ta en promis med hunden och Wille. eller som jag så;
- "Vi kan ju ta med Wille medans vi söver hunden." Bara lite förvirrad då eller??
Jaja, efter de så färgade Linda håret på mig sen hjälpte vi till med att olja in de nya ute möblerna. Sen tackade jag för mig och åkte hem till mina små som jag saknar så.

Hemma är det lika varmt. Klockan 5 var det 24,8 i skuggan. SKÖNT
Hemma så halv gjorde jag klart kanin hägnet, men de va inte så säkert gjort, för kaninen rymde ut. Som tur är han snäll och lätt att fånga in igen. Sen flyttade jag lite jordgubbs plantor, för att göra om i landet lite. Så det tar sig här hemma.
Efter vi ätit började jag ta fram barnens sommar kläder och sommar skor, för nu är det varmt med gympa skor.
Just innan barnen ska sova får de gå runt nakna inne, de är så varmt nu. Då märker jag att alla har röda prickar nästan över hela kroppen. Men va kan de vara. Alla prickar är olika stora och ganska fläckvis. Va drygt. Vad kan det vara??? Tackar bubblar, vattkoppor,nej, värme utslag? allergi? Ja, säg de. Jenny har till och med prickar på hela foten. Men barnen verka inte störas av dem. Får de hur det ser ut imorgon om det lagt sig lite. Hoppas då på det.

Nu så ska jag ta det lugnt. Jag och Tobbe ska ha en mysig hemma kväll och bara rå om varandra.

Ha en trevlig lördag kväll alla

2 kommentarer:

  1. Hej! Va mysigt o ha en tjejkväll så där! =) Hur gick det med dom röda prickarna? Kram J

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!

    Vad kul och se att ni också har trillingar. Inte helt vanligt men underbart.

    Har själv trillingar samt ett gäng antal andra barn också ;-). Lämnar lite avtryck och ett lycka till. Kommer in och kikar mellan varven och skriver en kommentar då och då.

    Varmt lycka till!


    Mvh Eva

    SvaraRadera