måndag 7 december 2009

Halka

Igår söndag va jag till Linda för att gör julkort. De blev föresten jätte fina, både mina och hennes. Men hennes blev finare. Man tycker alltid att andras blir finare. Att man inte uppskatta det man gjort mer än va man gör. Fast jag e ju väldigt nöjd som sagt :)
Aja, redan på morgonen var det plus grader ute. Och det hade smått regnat lite. När jag väl skulle fara så va frågan, vilken bil ska jag ta? Ska jag ta vårat slagskepp till bil som känns som att de gunga mer än vad det är möjligt? Eller ska jag hoppas på att det inte regnar så mycke och ta bilen som inte har några torkare som funkar? Hmmm.....
Det blir en bil som är stabil efter vägen, men tyvärr inte ha några torkare. Det vill säga BMW:n.
Det gick bra ändå tills jag kom till Spöland där det snöade JÄTTE flingor. Ringde då syrran för att höra om det snöa eller regna där, som tur gjorde det inte de. Så de var bara att hoppas att det skulle sluta. När jag passerade Vännäsby så hade det övergått till regn. Jaha, men ett plus va att det inte va halt på vägen just nu. Passera Penglund. och då varken snöa eller regna det. Skönt. Men då blev det snöbelagd väg, men inte så faligt halt. Bjurhjolm, framme, skönt.
När jag kom fram så bjöd syrran på glögg , knäck, fudge, pepparkakor och kola. Inte dåligt de inte. :) Hade en trevlig dag i Bjurholm. Tack.
Sen hem. Då skulle de förstås regna och så ha man Sveriges kassaste helljus. Aja, började rulla hemåt Först så va det svinhalt, rena isbanan och sen va det tjockt med dimma. KUUUUL..
70 - 80km/h blev det. Som tur lättade dimman rätt fort och regnet försvann. Men halkan blev då inte bättre förren ja passera Penglund. Då va det asfalt och fri sikt. Vägen mellan Vännäs och Rödå va då inte så farlig som jag trodde, det va skönt. Och klara mig nästan hela vägen hem från regnet, började regna i Rödå. Men då e det nära så det gick att stå ut med.
En riktig heldag. Rätt så slut när man kom hem.
Då längtade jag verkligen efter sängen.

Idag ha varit lugnt, snälla barn och bakat pepparkakor. Ska se om jag orka baka lite mer, då bli det fudge. Men nu väntar duschen


By Sandra Lindahl

2 kommentarer:

  1. Hehe, tur att Thea håller upp sin stora lillasyster ;)
    Haha, ja det är så, andras är alltid finare. Jag tyckte vi båda lyckades riktigt bra! :) Vi har fortf inte lyckats me nå bra kort på W.. Nästa år typ, nån gång under 2010 blire en ny kamera, system tro ja. Ha hitta en nu och tillsammans med en videokamera blire unge 9500:- de är väl rimligt? :P Suck!

    SvaraRadera
  2. Våar kort bli också sådär. Du få se när du få ett. Men du kommer få ett special kort som erika och anders. Ja tycker att de lät dyrt. Inget kan direkt?? Fast va vet jag.

    SvaraRadera