torsdag 17 december 2009

Tiden går och går....

Oj, vad tiden går. Man hinner nästan inte med. Var ska jag börja.
I tisdags hade jag besök av Anette och hennes två barn, Desteny och Pixie, Lisa och Liam.
Nettan skulle på förmiddagen så jag började redan på måndag kväll med att ställa klockan så att vi skulle ha hunnit ätit frukost och tagit av pyjamaser och borstat tänderna.
Vaknade faktiskt tio minuter före klockan, det vill säga tio i 8. Vi hann då göra oss färdig innan de kom men de va då juss och pass. Barnen leket lite och sen var det lunch som blev lax i ugn.
När barnen sovit och det var dax för mellis så fick jag besök av Lisa och Liam. Fikade bulle och pepparkakor till kaffe och lite surr. Men när vi satt oss för att fika så ville Desteny helt plötsligt men bestämt hem. Hon hade dock inte sovit något så hon var nog ganska trött. De kan man lugnt säga. Efter att Anette klätt barnen så somna Derteny på halgolvet med nalle i famnen. Så sööööt.
Där mot middags tid så gick Lias och Liam hem till sig och jag började med middagen.

Desteny


Pixie

En sovande Desteny

I onsdags få fyllde jag år. Det är inte så märkvärdigt med man gör ju de en gång per år eller så där. Så bakade tårta och gjorde iordning de mesta på förmiddagen Jag själv skulle nämligen in till stan en sväng. Så medans Tobbe sov så kom barnens farmor och farfar och passade dem. Hinner hem och sen gjorde vi mat, taccopaj. Barnen fick pröva taccos för första gången. de gick bara bra, de såg ut att tycka det va gott. Vid sex tiden bröjade de komma folk, så då dracks det kaffe coh åts tårta. Mmmmm. Ficka mycke fina och användbara saker. Tackar alla som kom och tack för presenterna.

Alice hjälpte till med tårtan
Jenny har fått slicka av vispen

Även Thea fick det, men nöjde sig inte bara med sin, utan vill också ha Alice.

Idag torsdag har vi haft riktigt kallt och då mena jag kallt. Vaknade och titta på termometern -24 grader. När vi ätit lunch och jag kolla så var det -25,5 grad. Så barnen fick sova inne idag. Nu när jag kolla termometern så visa den -28,5 garder. Man gruva sig för att gå ut och mata kaninen. Men de e inget man bara kan strunta i. Men få se hur kalt det kommer att bli inatt.




By Sandra Lindahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar