torsdag 10 december 2009

Kort?

Så där ja, Då va nästan alla julkort gjorda. Satt igår kväll och såg på en film på TV3 och gjorde samtidigt några fler julkort. De blev mycket fina. Så nu va det bara det där med korten på barnen. Tobbe va och köpte färg till skrivaren så ja kan skriva ut några hyfsade bilder. De har ju så svårt att vara stilla. Hade gärna haft ett kort där alla står, men när man släpper dem så springer alla åt olika håll. :) Ja, de bli kanske bättre nästa år. :)

Så idag ha vi varit på BVC, fått sprutor och vägt och mätt alla söt nosar. De va ett projekt att ta sig iväg. Skulle va på BVC kl halv 2. Barnen var jätte snälla på morgonen så tiden bara swoschade iväg medans jag gjorde fudge. Så när klockan var tio över 11 så tänkte jag shit, barnen hinner väl knappt sova nått. Så i med korv och makaroner och sen i vagnarna. Medan de sov så va jag tvungen och sätta fast alla bilbarn stolar i bilen, för de va ut plockade. Det tog ca en halv timme. Men när allt va inne så va vi på väg och vi kom till och med i tid. Sen när vi klev ut så va det så halt att det var svårt för Alice och Thea att gå själv. Jenny ville då inte änns gå, hon sitt strejka, så jag va tvungen att bära henne. Sen tänkte jag om jag bär Alice först dit de inte är så halt så kan jag flytta Thea sen. Men när jag ställt ner Alice så börja hon gå tillbaka dit de va så halt. Där jag var. Då kom barnmorskan (vist är det de dom är?) och fråga om jag ville ha hjälp. Ja, tack. Väl inne så gick de själva. De e så duktiga mina gullungar. :)
Började att väga och mäta de väger nu mellan ca 7500 och 9700 gram. Sen va vi tvungen att vänta på vaccinationen. Men de gick bra, de lekte så snällt så. Spruttagningen gick finfint. Bara Jenny som blev ledsen. När vi va klara där så åkte vi och hälsa på deras mormor och morfar. Mormor kom just med bussen från jobbet. Så åkte dit och fick fika och kaffe. Men barnen fick inge kaffe. Åkte hem, fick lite sen middag och nu sover de sött.

Imorn bli det att göra stan och då ställer syrran upp och passar barnen medan vi ränner runt. Det gör hon så gärna, snällt av henne.

Å tro ni inte att när jag nästan var klar så råka jag komma åt nån rackarns knapp och allt försvann. Va f*n!!!! Så jag börja skriva om. Men titta runt på skärmen och sen fann jag de jag hade skrivit. Så himla skönt. Måste ha råka kopiera sidan eller nått.
Men nu ska jag skriva ut nå bilder och klistra in i julkorten, så bli de gjort.


By Sandra Lindahl

2 kommentarer:

  1. dET Som är så bra med blogspot är att det sparas automatiskt det du skriver eftersom och finns som utkast ända tills du publicerar! Det är nice!

    Ja tro vi ha distriktssköterskor på bvc, men är osäker. Inga barnmorskor iaf....

    SvaraRadera
  2. Ja, jävulskt skönt.

    Ja, de va det ja tyckte. Men jag få som black ut när jag ska komma på va vissa saker heter. Men nu när du säger de så. De e bättre att skriva nått än att försöka förklara sig. Då bli de väl ingen som fatta vad man mena. :)

    SvaraRadera