tisdag 29 december 2009

Julen i full fart.....

mot de nya året.

Våran jul har varit helt underbar. Började den 23 december med en lilla julafton med min familj. Fast vi åt inte julmat, de lär man bli rätt less på ändå under julen. Utan vi hade knytkalas med tacos. Så alla fick en eller vissa saker att ta med sig. Klockan fyra skulle alla börja komma och innan de va det en del som skulle göras. Som det där med att städa. Passade på medans barnen som att så gott som stor städa. Torka och dammsuga golven och ställa iordning sängen till Wille. Och sen ta fram och tina köttet. När barnen vakna blev det som kaus. Minnet försvinner fort men jag minns att när alla kom va jag rätt stressad och inte så nöjd när mina barn bara skrek. Ibland är det så när man verkligen ska göra något. Men med hjälp av en snäll familj så löste allt sig bra. Efter en god middag så lite mer glögg och sen väntade bingolotto. Just f*n...... Ja ha glömt köpa bingolotter. Kollade runt lite och som tur va så va Jocke i stan och skulle hem. Han fick stanna av på ica i hissjö och köpa. Gulliga han. :)
Så kan de gå när man skjuter upp saker.
Men jag hade en riktigt trevlig kväll.



Får paket av tomten.
Jenny gungar med sin nya kudde,
på sin nya gunga som hon nästan vägrade kliva av. :)
Sen julafton så kom Tobbes föräldrar och vi åt jul mat och öppnade julklappar. Barnen fick mycke fina saker, även jag fick det. Mycket nöjd över alla klappar. Jag måste ha varit väldigt snäll i år. :) Inte så mycke att säga om den dagen, allt flöt på bra. Med snälla barn. De fick träffa tomten för första gången, det gick bara bra. Thea tycke han va intressant. Ville gärna följa efter när han gick. :) Söt.
I måndags så va jag och Sanna till stan och shoppa lite. Gjorde mycke fina fynd. Köpte en nyårs klänning och underkläder, några jeans, en ny handväska, hårfärgning och lösnaglar.
Tobbe låg och som så det var Sannas kille André som va barnvakt. Han e duktig med barn och det hade gått jättebra. Första tanken va om han visste vad han gett sig in i. Men tur att man ha snälla barn. Tobbe vaknade när de skulle lägga sig, så då fick han lite hjälp.
Vi fick även ett efterlängtat brev i brevlådan, från barnomsorgen. Där det stod att vi fått plats hos en dagmamma i överrödå. Vi blev glada över det berskedet. Ser framemot att få skola in barnen. Nu är det bara att hoppas att man får ett jobb snart, men de verkar inte växa på träd direkt. Men lite effektiv sökning så ordnar det sig nog.
Måndag kväll åket jag till Sanna för att färga håret och sätta fast mina nyinhöpta naglar. Blev riktigt bra. :)
Mina nya naglar. Fina.
I morgon blir det en sväng till stan för att inhandla lite mat till nyår. Det börjar sina i kylskåpet. Så gott som ekar där inne.




By Sandra Lindahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar