söndag 13 december 2009

Måste bara berätta.........

att jag har ju värdens duktigaste tjej. Ha inhandlat en potta sen i fredags och tog fram den nu efter maten bara för att kolla hur de skulle reagera. Som en kul grej. Potta ska ju vara roligt att lära sig gå på. Så börja med att ta av Thea blöjan med de vamycke annat så hon ha då pinkat på golvet idag. Sen satte jag Alice på pottan, hon satt och skratta och de uppmuntra man gärna. Och till saken hör att säger man: bajsar du och sen ta man i och låter hmmm, eller hur man ska förklara. Ni vet så de låter när man ta i. Då gör hon iallafall lika dant. Så jag gjorde de. Sen sitter hon tyst ett tag och när hon ställer sig upp, tro jag inte mina egna ögon. Hon har bajsat i pottan. Säger då, - vilken duktig tjej. Då klappa hon händerna.
Det va inte den dålig avslutning på dagen. :)
Jenny fick också prov sitta. Men hon sitter ner och skrattar sen ställer sig upp, sätter sig, ställer sig och så vidare. Vill mest bara styra runt pottan.

Nu blir de lite film skulle jag tro, för att avrunda dagen.

By Sandra Lindahl

2 kommentarer: