måndag 26 april 2010

18 månaders koll

I torsdags så va vi på 18 månaders kontroll och vägde, mätte och tog vaccin. Tjejerna va så duktiga inte ett ljud från någon av dem. Alice va som söt, när läkaren stack så titta hon fundersamt på sprutan i benet sen på mig sen tillbaka på benet sitt. Hon såg så gullig ut. Och som ett frågetäcken, ungefär som, va gör hon??
Thea vägde ca: 8300g och 72cm lång, Alice ca: 9200g och 74cm, Jenny vägde 10,5 kg och var ca 78cm lång. De växer så det knakar.
Och jag som har varit så nöjd. Tjejerna har nu varit friska i ca 2 veckor, utan snuva och hosta, sovit hela nätter. Men då åker vi och tar sprutan. Kommer hem och dagen där på så tro du inte på fan att de ha lite hosta, å snora lite. inge mycke men så typiskt. Sen så ha de fått röda prickar på hela magen. Va nu de kan vara, men jag skyller på sprutan.

På lördag så var jag med systeryster på stan, hon hade med sig Vendela och Wille kille fick vara med pappa sin. Jag hade med mig Thea. Vi han då med en hel del den dagen. Först på teg och lämnade en bil där, in på stan. Träffade några från rödå som firade "flis Jesus" 30 år. Frasses lunch och sen lindex, där jag hittade tre velourbyxor för priset av två. De gillas.
Synd bara att de höll på att bygga om så barnavdelningen va på botten plan och trångt va de. Inte lika kul.
Men sen iväg till ersboda och H&M, Kappahl och OBS. Inne på H&M fick Thea gå runt lite själv, hon e då inte blyg. Går fram till första bästa och sträcker upp armarna. Själv så tänker man ojoj. Kom nu går vi. Men det gick ju bra. Kassan va inte så kul att stå i, inte Theas favvo.
Inne på OBS va hon trött och rätt grinig, men tur att jag inte skulle ha så mycke. Lilla Vendela sov hela tiden.
På lördag kväll kom mamma, Bosse och Mikael över på middag. Gjorde en kyckling gryta som blev väldigt lyckade. :) Sen så närmare kvällen så åket jag och Tobbe på 30 års festen. De va en kul kväll med den hel del dans och umgänge.

Söndag va en tvätta- bilen- dag. Tvättade den två varv för att få den någorlunda vit. Sen dolade vi på ute nästanhela dagen, barnen åt till och med mellis ute.

Idag så har jag jobbat på ett nytt ställe. Så de blev en lite inskolnings dag för mig. Så nu hoppas jag att jag får vara kvar ett tag på samma ställe.

Har säkert glömt en hel dal, men det blir så när de blir lite väl långt uppehåll i bloggandet. Ska försöka vara lite bätter i veckan. Har föresten sett en rätt bra film The back-up plan, en riktig tjej film.

Gó kväll

1 kommentar:

  1. Härligt att dom växer bra! =) Vilken kurva följer dom? Vi kanske skulle ta o ses snart... Tänkte att det kanske är lättare om vi kommer till er där det finns underhållning för tjejerna. Vi kan väl höras framöver. =))

    SvaraRadera