söndag 11 april 2010

Söndag

I helgen har jag haft hjälp av lilla syster Erika. De ha varit skönt och mycket trevligt.
Igår så åkte jag, Erika, Thea och Jenny och träffade lilla Vendela för första gången. Gu så söt hon är och liten så klart. Att tiden går så fort. Kan inte se framför mig att tjejerna ha varit så små. Fast de ha de varit och ännu mindre.
Men det var en trevlig dag i Bjurholm, med gott sällskap och gott fika. Linda gör den bästa kladdkakan. :) (med dumle i) Mmmm
Hela dagen va vi som där, på hemvägen stannade vi av i Vännäs och köpte pizza.
På kvällen när barnen gått i säng åkte vi ner och hälsa på Jocke och fick kaffe. Sen åkte vi hem hit och såg på en film. Tobbe såg och vila i sängen framför en film eller två.



Idag ha det varit ett riktigt vår väder, har till och med sett svanar. Dagen började ute kan man nog säga, för efter frukost så klädde vi på oss och gick ut. Tänkte cykla ner på Rödånäs, men en av cyklarna hade fått punka. Hela däcket var förstört, måste ha blivit när jag pumpat de igår. De va ett gammalt däck och jag hade nog i lite väl mycke luft i det. Aja, de va synd. Blev dock inte så glad av de. Men när vi kom ut så upptäckte vi att det va skare. För typ första gången i år, ja. Så vi tog bobarna och åkte back på åkern, barnen tyckte det va kul. Sen fick vi för oss att gå ner på Rödånäs och då kunde tjejerna få lunch där. Bra tänkte jag och sen packade vi och börja gå. Men gu så skönt det va ute allså. När vi kom ner på byn fick barnen gå själva. Thea hittade några fina vattenpölar som hon kunde doppa handen i. Söt.
Väl hon barnens mormor och morfar åt vi lunch. Sen provade jag på att göra ett glas smycke. De blir spännande att se hur det blir.
Skottade av terrassen eller va man ska kalla de. Sen över till grannarna som bjöd på mellis och kaffe. Surrade lite där. Och när tjejerna vaknade så fick de en macka sen börja vi gå hem. Stannade bara av hos familjen Luther på vägen hem.
Hemma lite rester så som korvstroganoff och Tobbe mixade sig en god middag av kasslergryta med ananas.

Nu så väntar nog tvn på mig. Jag kan höra hur den ropar. :)

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite tv gumman :) Du bakar också godaste kakorna! :D Kramar

    SvaraRadera
  2. Skönt ni verkar ha det! =) Va bra att det gick bra för Tobbe. Nu har vi åkt på förkylning här, men det blir nog snart bättre! Ha det gott! Kram =)

    SvaraRadera