fredag 9 april 2010

Tungt

I måndags kväll blev jag lite dålig. Kände mig inte alls kry. Fick ont i magen och kändes som jag hade feber. Gick och la mig på soffa och vilade.Orkade inte äta och Tobbe var snäll och gav barnen mat och la dem i säng. Jag pallrade mig upp och somnade där. Då va väl klockan vid sju tiden. Vaknade lite nu och då men fick sova bra. Vaknade på tisdag, Tobbe hade åkt klockan 6 med Ubbe till stan, och in på lassa.
Jag gick runt hemma och hade ont i magen, kände mig helslut. suck.
Dagen gick och barnen va då bara så snälla så. Tur det när man mådde som man gjorde. Efter jag lagt i säng barnen klockan sju så visste jag inte vad jag skulle göra. Va så slut i kroppen, orkade knappt städa nått efter dagens utdragning av diverse leksaker. Och även odiskad disk mm.
Så jag gick och la mig. Den natten sov barnen rätt bra. Alice hostade en del så henne flyttade jag in till mig i deras säng som vi ha stående där. Sen så vaknade Jenny och hostade lite, så jag gjorde iordning honungsvatten och gav henne, trodde då att jag kunde lägga henne igen, men inte de. Så jag la Jenny med mig. Hon bökade på ett tag men sen så somnade hon. Själv så vaknade jag flera gånger av magont. De va som att jag vaknade av att jag fick en aha känsla att jag inte hade ont. Så då när jag väl skulle somna om hade jag ju ont ändå. Först tänkte jag att jag va hungrig, så jag gick ner och åt lite. Men de va tydligen inte felet. På morgonen vaknade jag av att Jenny va glad och hoppade i sängen. Jaja, dax att kliva upp. Åt frukost och sen skulle vi in till stan. Jag skulle träffa jobbcoachen. Så barnen fick vara hos farmor och farfar. När vi kom fram fick vi fika lite och kom nog fram till att mitt ont i magen va nog nerver, så nervös för Tobbe, fast jag viste att det gått bra. Men det ville inte riktigt släppa men det blev bättre.
Att träffa jobbcoachen gick bra, magontet försvann. Kan va för att jag fick annat att tänka på. Efter mötet åkte jag upp på lassa för att träffa Tobbe. Ja, jag fick en smärre chock. Man ha ju som hört, men det är svårt att föreställa sig hur man kan se ut efter en käkoperation. Men som en hamster som tryckt i sig för mycke i kinderna. Så kan jag nog förklara det. Men det va skönt att se honom, oja.
Efter en stund där så åkte jag tillbaka till Ewelyn och Rickard och barnen.
Vi stannade kvar och åt middag där med. Var hemma vid 20 i 7, jag la barnen och tänkte gu, jag kan inte lägga mig nu. Men jag va för slö för att göra något så jag la mig i sängen och såg på serier till halv 10, sen la jag mig för att sova. Och det var samma visa för barnen i natt. de sov bra men Jenny vägrade sova i sin egen säng. Så hon fick sova med mig. Rätt mysigt är de ju ändå. När hon väl somnat då vill säga. För hon bökar och klänger rätt mycke innan hon somnar. Jag själv sov mycke bättre. De va skönt. Men det är jobbigt att vara ensam.

Inatt så ha Tobbe varit hemma, han kom hem igår kväll. Han va betydligt mindre svullen och skönt att ha honom hemma. Erika kom inatt också, för att jag skulle få lite hjälp av henne. Snällt.
Å då inatt så vaknade bara Jenny, gav henne välling och la henne. De gick bra hon somnade om. Men andra gången hon vaknade så vägrade sova i sin säng, direkt man lutar sig över sängen så skriker hon till. Å ja vill ju inte att hon ska väcka de andra också. Så jag lägger mig och delar säng med syrran och Jenny i mitten. Ja, de fungerade ju det också. :) Då va klockan runt 5, så det va inte så mycke av natten kvar. Och jag har haft en bra natt utan ont i magen. :)

På dagen ha vi varit ute. jag har tagit fram cykeln och vi har prov cyklat. Barnen tycket det var kul.
Sen har de varit lugnt och skönt. Nu så väntar tvn och lite fredagsmys.
Imorgon åker jag och Erika med två av barnen till syster Linda och träffar lilla Vendela för första gången. Ska bli kul.

ha en bra helg nu alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar