söndag 18 april 2010

Idag söndag

Ja, det ja söndag. Och idag fick jag sovmorgon, klev upp klockan 9.
Dagar då jag får sovmorgon brukar jag alltid vakna av barnen som lever om lite väl mycke ibland. Men idag då jag vaknade va det nästan tyst. Kunde nästen tro att de var ute. Men inte då, kom ner och gick se en stor röra och Tobbe på soffan. Barnen lekte snällt och det klart rörigt bruka det ju bli så det va inge ovanligt med de. :) Det är som att alla saker som redan är använda och ligger på golvet är förbrukade och går inte att leka med igen, utan man måste ta en ny sak ur lådan. Och när de letar saker i lådan och plockar upp en grej och det är fel grej så slängs den bara på golvet en bit bort. Och tillslut ligger allt på golvet. Men va gör det. Så är det med att ha tre 18 månader gamla barn hemma. :) Ibland är det ju faktiskt snäll och hjälper till att städa.
När jag ska sätta ig för att fika tittar jag ut och får se en snöbelaggd gård. VA???
Jag som vill ha sommar och sol. Men det kallas ju inte för aprilväder bara för att. De ha ju en anledning.


Åt min frukost och sen klädde vi på oss och gick ut.
Efter att vi varit ute och gått in och ska just äta lunch kommer Sanna och André förbi.
Jag, Sanna och André åker in till stan och går på nolia loppisen. Lagom mycke saker men lite väl mycke folk. Hittade väl inga fynd men de va då värt att fara. Ne på stan och tar lite lunch på subway. Sen åker jag och lämnar av passagerarna på teg och åker till Stöcke för att inhandla en bobby car. De är en blå som det står polis på, den har till och med ett släp.
Kommer hem och barnen prov kör. Den va kul.
När jag kliver in har vi fått besök av några nerifrån bya. Visste att de skulle komma förbi. Så det var trevligt. Barnen fick en lekkompis också.
Denna dag gick fort och lat som man är så blir det rester till middag, lasange står på menyn.
Efter middagen så klär vi på oss och gå ut. Provar även Bobby carn ute, det är ju där den är tänkt att vara. Gå-bilen som vi har är det tippskydd på och går inte så bra att köra utomhus. Men denna bil gick jätte bra. Lite tungt på vårt grova gårdsgrus men med lite träning så.
Jag och Tobbe dolade på ute och skottade först fram av/på stängnings kranen till vattnet ute. Så nu snart kan vi börja tvätta ett par dyngiga bilar.
Sedan fyllde vi upp släpet med sånt som kan till skroten. Till sist så eldade vi lite kartong och annat brännbart.

De va vår dag de.
Ha det bra

2 kommentarer: