onsdag 28 april 2010

Full rulle......

.... på min lediga dag.
Började dagen vid 7 tiden och klev upp, ät en god frukost med barnen och karln.
Inväntade att syrter skulle ringa, så medans så damsög jag och sambon hela huset, jag hängde tvätt och bytte i barnens sängar. Passade på att städa bort de sista vinterkläderna också. Syster yster ringde och jag hade misstolkat henne när vi pratades vid igår kväll. På kvällen är man lätt förvirrade efter en dag på jobbet, de få jag skylla på. Aja, ingen större skade skedd.
Ger barnen lunch och åker in till Umeå för att lämna Tobbe fars bil. Medans barnen sover sött i bilen så åker vi på XL bygg för att kolla upp staket och stockar för att kunna bygga en sandlåda.
Thea vaknar och får följa med, hitta ingen i något vettigt pris, så vi åker vidare till ByggMax, bara Thea vaken då med. Hittade lite mer vettigt, men inget som fick plats med hem. Sen åkte vi på K-rauta, då hade alla tre vaknat och de får följa med in. Alice är som snäll och följer en när men går och vill gärna hålla handen. Thea vill inte helst inte hålla hand och inte följa en. När man då ropar på henne tittar hon och sen vände sig om för att springa åt ett annat håll, ska man då bära henne blir hon inte glad. Och så Jenny som inte går utan bara står och tittar, tar och ska hålla hand och hon bara hänger, skulle man släppa trillar hon ner i backen. Ibland fake ramlar hon medans man håller i henne. Måste se roligt ut att se oss gå omkring där. :)
Hittade massa roligt på K-rauta men ingenting få följa med hem. Sen iväg på plantaget, där satt vi barnen på nedre plan på vagnen, där att de snällt. Köpte då jord för att sen bygga mig en rabatt på gården. De kommer att bli super fint. Sen måste jag bara tillbaka för att köpa några blommor. Orka nog inte så några själv i år. Fast lite grönsaker ska jag då så, men är ett litet tag bort.

Hemma igen och nu väntar skroten, han bara in för att ge oss lite mellis sen ut igen. och iväg. När vi kom tillbaka va vi ute och barnen gungade i massor. Deras mormor va förbi och gav tjejerna var sin stutsboll. Dom blev poppis.


Nattnatt på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar