söndag 15 augusti 2010

Kräftor och cykeltur

Började fredagen med att inte allt för frivilligt kliva upp. Jenny hade inte sovit särskilt bra. En förkylning på gång. Kanske lite växtvärk också. Men sånt är svårt att veta.
Åt frukost, sa hej då till Tobbe som åkte där vid halv 9. Klädde på tjejerna och gick ut en sväng. De är inte någon större värme i luften nu på mornarna. Men tur att solen kika fram. Ute får man alltid tiden att gå, det är inte svårt. Tjejerna är så nöjda. Sandlådan är poppis och gungorna. Började klippa gräset igen. Men han inte allt. Jenny hjälper gärna till att styra, sötisen. :)
Går in och börjar med lunch, köttfärs sås och spagetti. På sidan av gör jag en trolldeg som Tjejerna sen leker med undertiden jag gör mat. En ny färg på degen blev det också, grön. :)

Hinner bara lägga barnen så kommer Tobbe hem, va ha hänt undra jag. Men de tog en kort dag bara, kan va skönt.

Lagom när glassbilen kom förbi vaknar Jenny. Mednas hos snaska glass fyllde jag deras pool. För nu börja de bli varmt ute. Alice och Thea vaknade 30 minuter senare, fick glass och sen lite bada. Sanna och André kom förbi en sväng, lovade bjuda på kaffe men då de kom hade vi då inge kaffe att bju på. Osis, så de blev kaka och saft.

Middag nere på Rödånäs, mamma och Bosse. Så jag och Tobbe cyklade dit. Där bjöds de på kräftor och till barnen korv och potatis. Ingen av tjejerna tyckte om kräftor. Små älsklingarna somnade inte förren klockan var halv tio. Vi cyklade hem vid halv tolv.

En trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar