måndag 16 augusti 2010

Som ny igen

Har varit och klippt mig idag, jag känner mig som ny igen.
Vilken känsla det är att ha varit hos frissan, skulle vilja gå dit en gång i veckan men finns då varken tid eller pengar till det. Jag få nästan skämmas så dålig jag är på att ta mig tid att åka dit. Klipper mig kanske två gånger per år. Det är lite illa. Men när jag va där med syster förra veckan (eller va det två veckor sedan) så tog jag en tid.
Höll nästan på att glömma bort den. Ojoj. Men kom på det söndag kväll, en sån där just ja, jag skulle ju klippa mig.

När jag ändå va i Vännäs hälsade jag på en gammal klasskompis från gymnasiet. Trevligt.

När jag hämtade barnen idag hade någon bitit lilla Thea rätt över kinden. Stackar´n, nu ha hon ett stort bit märke över, ja, hela kinden.
Då gruva jag mig att lämna dem, men det händer ju inte varje dag, att någon gör sig illa. Så det ska nog gå bra ändå.

Pratade faktiskt tidigare idag, när jag va i Vännäs. Om att jag skulle egentligen vilja vara hemma med tjejerna varje dag jämt om det gick. Men är man inte super rik måste man jobba.
Jag vill vara där med dem och se dem växa för varje minut. Vara med det där första gången gångerna. Som om man hämtar dem och en dagmamma säger, idag gjorde Alice, Thea eller Jenny gjort någonting för första gången. (ex första steg, första ord, något som gör en SÅ stolt.) Jag vill vara den första som är med varje gång de gör en sån där första gången sak.
Mycke får man vara med om och det är jag så glad över. Jag älskar stunder som gör en så stolt, jag blir var i kroppen och det kan sitta i i flera dagar. Barn är underbara. :)

Det är så mycket man vill här i livet, det går inte att alltid vara där just "då". Men att ta vara på gångerna du ÄR med.

1 kommentar:

  1. skulle också vara hemma läääääängre med mina om ekonomin tillät. Ola har fått vara hemma 3år innan dagisstart medan Linde bara 1½ och det känns inte rättvist men det är ju bara som det är, bara att gilla läget :)

    SvaraRadera