torsdag 30 september 2010

Alice Thea & Jenny 2år

I tisdags så fyllde tjejerna 2 hela år. Oj vad tiden går fort. Jag vet att det är något jag nämner ofta, men det är ju så. Och då kan jag ju komma fram till att jag har roligt. För har man roligt går tiden fort. Man ska ta vara på tiden, men det kan ibland vara svårt, då den skena iväg.

Började dagen med att kliva upp och sen åkte vi till dagmamman och lämnade sötnosarna våra. Jag åkte hem och Älsklingen till skolan. Hemma hade jag själv studier, så ingen vila direkt.
Stora syster och hennes barn dyker upp där just före lunch. Så jag han precis klart. Linda gjorde lunch och jag städade. När lilla Vendela som och Wille såg lugnt på tv så gjorde vi iordning maten som bestod av taccos. Gjorde även tårtorna klara.
Där vid halv tre så åker vi och hämtar födelse dags barnen.
De satt då och åt mellis och det tog ett tag innan vi kom där ifrån. Trillsen fick fina presenter av dagmammans två äldsta tjejer.

Vid fem dyker den närmsta släckten upp, det vill säga tjejernas mormor & morfar, farmor & farfar. Tyvärr jobbar moster Erika men kommer till helgen.
Äter en god mättande middag.
Paket öppning och tårta ätande. På kvällen kom det besökande som uppvaktade flickorna.
Vid 20 tiden så blir det natti natti för födelsedags barnen. Och då va de slut i hela kroppen. Jenny blev helt förtvivlad så farmor skulle fara och bara grinade. Men väl i sängen så somnade alla direkt.

Efter alla åkt så kände jag mig helt färdig i kroppen. Så då va det bara till att sova.
Men en underbar dag. Tackar syster Linda som varit så duktig och hjälpt mig hela dagen, med diverse göra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar