torsdag 23 september 2010

Nya tag

Ja, det känns som det var en evighet sedan jag skrev och det va det också. Igår va första gången jag startade min dator på över en vecka. Men har bara inte haft ork eller tid.

I veckan har vi på skolan börjat med par arbete och det har varit ett tufft schema. Men nu så var det överstökat och nu till nästa kapitel i boken och nya tag. Känns bra ändå att det är tajt med tid, man hinner med mer på så vis. Är nöjd över att ha en bra plugg partner. Båda hjälps åt. Det är inte så att en få göra allt.

Det har hänt en del med tjejerna och deras omgivning.
Orden bara ramlar ut ur alla tre men mest Alice som härmar allt man säger. Och hon är så söt när hon frågar efter sin snutte. Då ropar hon: - Annaaa Annaaa.
hennes snutte är lilla Anna.
Men frågar jag vad de heter heter alla Thea. Men det är väl lätt att säga.

Sen går det nu vattkoppor hos några. Varav hos en dagmamma. Men får se med tiden om tjejerna får det. De ska då ändå ha de förr eller senare. Så för oss spelar det nog ingen roll om de drabbas av det nu.
Vet inte om jag nämnt de, men dagbarnvårdarna är på BG tre dagar i veckan. Och vi har haft stor hjälp av familjen som har haft hand om Alice, Thea & Jenny oftast två av dagarna. Så de är så gott som alltid lediga fredag. Och antingen onsdag eller torsdag. Mest hjälp har vi fått av trillsens farmor och farfar och moster Erika. Erika som då är ledig varje fredag.
Nu när både jag och Älsklingen plugga så blir det så långa dar för de små. Eller små och små, de växer fort och fyller 2 år på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar