torsdag 16 september 2010

Föräldramöte

Igår va vi för första gången på föräldramöte och det lär komma fler.
Tycker att det gick bra. Vi fick lite info från chefen som va där på besök.
När jag kom hem skulle jag berätta kort för tjejernas farmor va hon sagt, men det kan inte ha varit jätte viktigt för jag mins knappt va hon hade sagt.
Sen fick vi sätta oss i grupp för att fylla i ett utvärderingspapper, om vad som va bra, mindre bra och vad vi kundegöra för att förbättra. Kom i en bra grupp, vi tycket väldigt lika. Att det va bättre förr litegrann.
Men lite snål va dom, vi fick ingen kaffe, de va dåligt.

Sen så han vi en sväng på skroten. Inte så kul när det spöregnade.

Innan vi åkte på mötet så lekte barnen så bra. Har en gul tjockare madrass som vi lägger på trampolinen och gör en liten rutchkana av. Och så gulligt. Den åkte ner på golvet och Jenny börja göra kullerbyttor på den, även Alice och Thea. Men när Thea ledsnade så skulle hon försöka lyfta upp den, inte så lätt med två syskon på. Oj så sur hon blev. Det visa ig att hon ville göra kana av den igen. Jag sa till de andra att Thea ville de. Och vips så va Alice snabbt där och flytta den.

Jenny det ända hon säger är: AKTA DE, AKTA
Om allt. När jag sitter på en stol som HON ska sitta på. När Jenny kör bilen och någon tycks stå ivägen. Även när hon åker kana och hon själv stå ivägen. Ganska söt. Men hon låter väldigt bestämd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar