onsdag 8 september 2010

Hösten

Här kommer hösten med stormsteg. Sommaren har varit helt underbar utom de tre eller två senaste vekorna. Ja, det är så svårt att nolla koll på dagar och veckor. Men de veckor som det bara regnade va inte roliga. Man blir så less.
Men annars ska jag inte klaga på denna sommar. Dagarna har som sagt flugit fram. En ska som jag saknar är att vi inte varit på stranden så mycket. Han med en gång bara. De va lite illa.

Men hösten är härlig, och nu har vi till och med lite varmare dagar. Hösten är lite vilo känsla, vist att jag och älsklingne börjag skolan och barnen iväg till dagmamma igen. Men det börjar långsamt och man får tid. Så har jag det i alla fall.
Undra om det börjar långsamt för att man ska hinna städa, fast det är ju en prioriterings sak. Höst lika med städ. Att röja till våren, klippa ner blommor och stöka på gården.
Det är mysigt med höst ändå. Tills halkan kommer, men det klassas mer som början på vintern.

Det som är svårt med höst är, hur ska jag klä barnen rätt, fins det något rätt sätt??
Varje höst lika dant. Det sägs att man ska frysa in hösten. Inte vara för snabb att klä sig. Och det är så svårt att veta när tjejerna tycker att det är kallt, när de inte kan prata.
Men nästa är, då kan de själva säga. Men då ska man väl lik ändå bråkas och jag kanske tycker att det ska klä sig men inte vill. Hoppas å att det inte blir så, att lyssna är ju viktigt. Hur ska de annars kunna ta annsvar själv. Men jag vill ju väl.

Nu ska jag ge mig. Kan spekulera hur långt som helst.
Höst blider kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar