lördag 25 september 2010

Tjejkväll med släkten

Fredag började med självstudier på skolan och tog en halv dag. Skönt och parkompisen hade då inga invändningar. Skönt att vara på rätt samma nivå. :)

Mötte upp Bea och Celiciastan och vandra runt lite. Köpte tröjor till våra tjejer på Kapphal. Kändes bra för då kunde jag använda mig av rabatten. Här utnyttjas ALLT. :)
Medans Bea va på försäkrings kassan så skulle jag springa och köpa löshår till Erika.
Hon ville ha mörkt brunt eller svart med lockar, som man fäster med en klämma. Okey.
Så jag gick till Glitter, då UP2, men de hade flyttat. Så jag fick gå till MVG gallerian.
När jag stod där hade de inte så stort utbud av löshår, så jag frågade personalen. De hade en med lätt lockigt och utan klämma, men ingen i mörkt brunt eller svart. Sen hade de en med långt rakt som man fäste med klämma och i väldigt mörk färg. Så jag ringde henne och fråga vilken skulle jag ta??
Erika: - Vilken färg är det på den som är lockig?
Jag: - Mörk brun med rött eller koppar inslag.
Erika: - Hur mycket rött skulle du säga att de va i den?
Jag: - Ja du, vet inte.
Erika: -Men du vet ju vilken färg jag har.
Jag hade svårt att se mig syrran framför mig. Hon klipper sig och färgar håret rätt så ofta. Så jag skulle inte då ens kunna svara på ur långt hår hon hade. Men jag tog då hjälp av en av personalen.
Jag: - Hur mycke rött inslag skulle du säga att det är i den här?
Personal:- Ja, det är mer koppar, men hur mycket är ju svart. Vilken färg på håret har hon som ska ha den?
Så jag förklarar och då rycker hon en av hennes med arbetare och frågar om det är ungefär så här. Sen öppnar hon förpackningen och lägger in den i arbetskamratens hår. Säger; det blir väl lite som så här?!
Slutade med att jag köpte en rakt med svart och de kopparbruna i lockigt, sen får Erika väl lämna igen den hon inte vill ha.
Men snacka om service hon jag pratade med hade. De va inte dåligt. :)


När vi var klar på stan skjutsade jag Bea dit hon skulle och sen skulle jag bege mig till Erika, då ringer Älsklingen och jag åker och plockar upp han på Universum. En kortis på El giganten och han köpte en skärm, billigt.
Hämta Evy på flyget och till Erika.
Hade en trevlig förfest i hennes lägenhet innan det var dax att gå ut och äta. Blev lite sena då vi var 8 stycken i sällskapet och behövde en större taxi. Tyvärr fick man inte boka bord där vi hade tänka att äta. Men han som Erika hade pratat med sa att när man är så pass många i ett sällskap bruka det finnas plats. Men när vi kommer dit till Lottas så var det fullt. Så vi gick till Pipes och där fanns bord. Jag personligen var glad att det var fullt på Lottas för maten på Pipes var SUPER god.
Efter maten surrades det glatt och mer slank en öl och ett vinglas.
Åkte hem där vi 23 tiden. Helt passande tid egentligen Hemma vid 00.00 och då klarar jag av att kliva upp på morgonen.

Tack ALLA som var med fredag kväll, hade mycket trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar