onsdag 16 juni 2010

En STOR lastbil????

Idag ha jag jobbat igen. Men det är så trevligt att jobba på sommaren ändå. För då ska man ha sommaravslutning och då bjuds det på go glass och det tackar man ju inte nej till. :)
Men en bra dag och solen har till och med vågats sig fram. Fast ska medge att det är inte så varmt ändå. Bara solen är riktigt skön.
Efter att barnen lagt sig har jag målat dessa j**** bräder, att de aldrig ta slut. Men det blir säkert super fint när det är klart. Annars vet jag inte va jag gör. :)

Igår hade jag Tupper ware visning hemma hos oss. Linda och hennes två barn komme redan vi 14 tiden och hjälpte mig att baka muffins och jätte muffins. Goda blev de då.
medans jag baka så gjorde hon middag, kassler och ris.
Och gu så smidigt det är att vara två i köket, det är som att göra två saker i en smäll. Så det finns ju tillfällen då jag önskar att jag kunde klona mig. Haha

När alla hade farit så gjorde vi oss klar för kvällen jag hade då tidigare pratat med syster på telefonen medan jag satt en snabbis vid datorn. När jag sen stod och borsta tänder så skakade hela huset. Tobbe av ren reaktin kollade ut genom fönstret.
Va det en stor lastbil som dundrat förbi?? Sa han
Det där va ingen lastbil älskling, sa jag.
Så jag ringde till syran i Bjurholm och skulle berätta. Direkt hon svara hörde jag Robert i bakrunden, Kände du det där?
Så dom hade också känt jordskalvet.
Hos om skakade det ca 3 sekunder, men ganska ordentligt. Ingenting rasade eller så men rutorna skakade.

Idag fick jag höra att jordskalvets epicemtrum var utanför Skellefteå på 3,6 på richerskalan.
Ni kan ju kolla här. http://www.vk.se/Article.jsp?article=357570

Nu väntar sängen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar