onsdag 9 juni 2010

Tiden är inte på min sida

Idag när jag vakna va jag rätt knäckt.
Vaknar första inatt av att en lite donna ligger och sparkar mig i sidan, i magen, i ryggen. Och hur jag än vänder och vrider på mig är hon där och kommer åt en. Alice hade vaknat och nu låg hon i vår säng. Fast jag trycker mig mot väggen kommer hon åt mig lik förbannat. Till slut tittar jag upp och får se att hon faktiskt är vaken. Oj, vilket snällt bara man har ibland. :)
Men till slut somnar jag.
Vaknar då va att höra ett barn halv prata, sätter mig upp och ser att Alice inte är kvar.
Jaha, tänker jag. Nu ha hon gått iväg och hitta på nått. Så jag som hoppar upp ur sängen och med raska steg leta mig hastigt genom rummen. De va nu Jenny som vaknat och Alice ligger då i sin säng. Tur de.
Tar upp Jenny och tycker att de inte riktigt kändes som morgon så jag söker mig till en klocka som visar 05.00, ånej, då är det inte morgon. Så ner till köket och gör iordning en flaska med välling och lägger tillbaka Jenny med flaskan. Sen kryper jag till sängs igen.

Vaknar igen halv 8, en mer rimlig tid och kliver upp med Thea och Jenny, Alice vaknar kvart över 8. Frukost som bestod av havergrynsgröt. Det tycker tjejerna är namnam. De bara slevar i sig. Till och med Jenny som ändå fick välling vid 5.

Tiden bara rusade iväg och kvart över 9 titta jag på klockan och tänker shit, jag börjar ju halv 10. Det är som typiskt de där. När man börjar tidigt så ha man inte tid för så mycke utan bara gör sig klar och far. Men när jag har tid så blir jag sen. jag som hatar att vara sen. Så jag få ta den andra bilen och skynda mig iväg, medans Tobbe fick ta barnen till dagmamman.

Väl på jobbet så vankas det sommar fest. Så min uppgift idag va att ställa iordning med ballonger, bål och tårta. Firade även de barn som fyller år på sommaren. En trevlig dag på jobbet.

Hemma igen och dax att hämta barnen. Alltid lika kul, de bli så glada när man kommer. Så när vi kommer dit så går jag först. Alice ser en och sträcker ut armarna och börja springa glatt, men va nu!!?
Hon springer mot mig nästan ända fram sen svänger hon av och fortsätter till pappa. Men då kommer Thea springandes och hon gör lika dant. Jaha. Och Jenny är fullt upptagen med att vara i sanden. Men tillslut så kommer hon lunkandes till mamma. ;)
Vi har ju för SÖTA barn. :)

Hemma greja vi lite ute i trädgården, Tobbe lägger ut sand och vattnar, jag plockar ogräs och tjejerna leker i sandlådan. När jag går med skottkärran och ska kasta ogräs så på tillbaka vägen får Alice åka, de va en höjdare de. Men så är hon duktig på att hjälpa till. Hon vill alltid vara och göra det man själv gör. Städa, bära sopor, kasta sopor, ställa i och ur maskinen. Ja, vem vet hon kanske blir mammas lilla hjälpreda. Eller så hinner hon tröttna på de, till hon är i den åldern som hon verkligen kan börja hjälpa till ordentligt. Man vet aldrig. Men det ska bli kul att se.

Sen idag ha jag sorterat barnkläder. Så nu snart blir det en sväng till stan. Kanske nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar