måndag 7 juni 2010

Marknad och nationaldag

I går söndag så var det Nationaldag och marknad i Överrödå byastuga. Jag hade fått förfrågan av min kära mor, om jag ville dela bord med henne för att sälja smycken. Och det är klart man gör. Lite extra klirr i kassan är aldrig fel. :)
Så jag hade sagt att jag hade saker för att ställa ut, men egentligen inte. Så i sista sekund på lördagen så snickrade jag och Erika ihop ett finfint "stativ" av lite brädor, barnlakan och blommor för att hänga mina örhängen på. När det va klart så skulle allt ner till mamma på Rödånäs. Orkade inte ta bilen för vi hade tänkt att cykla upp igen. Så vi tog fyrhjulingen. Med lite bök kom vi fram och allt var kvar.
Vi stod på marknad från 11 till 15.30. Under den tiden fick jag sälja 7 stycken örhängen och mamma sålde ett halsband. Jag e super nöjd. :)
Jag göra pärlgörhängen och min mor gör glas halsband. Har själv gjort ett tidigare.
Så såg det ut
Jag och Erikas fina plakach
Glas hlasband alá Sandra
Söndagen så va då barnen mycke piggare. Särskilt Thea som varit lite hängig och klängig. Hon fick till och med en "egen dag" med Erika och Jocke. De tro jag hon behövde. Medans Alice och Jenny fick vara med pappa. Men de går ju bra de med. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar