söndag 6 juni 2010

Fredag

På fredagen så hämtade jag min syster Erika som vart avslängd på 363:an av sin sambo Anders som hade väldans brått till Vindeln för att laga sin bil. När jag plockade upp henne stod hon bara där i t-shirt och ute var de bara 12 grader och blåst. Hon var ganska irriterad då hon inte ens hunnit få på sig jackan innan Anders bränt i väg för att hinna före en Volvo som han just kört om. Karlar.. suck...

Väl insvängande på gården upplyste jag min syster att arbete väntade runt hörnet.. Hehe...
Rensade X antal meter ogräs runt jordgubbarna. Men tyvärr gick det inte va ute så länge som vi önskat på grund av blåsten. Alice var så söt när hon hjälpte till att stoppa ogräset i korgen men när vi inte var nog snabb att servera henne med gamla rötter så ryckte hon gräset från gräsmattan istället och kasta ner.. Jenny hade en mycket bestämd dag som vanligt och vägade gå in då vi skulle och tyckte de va en bättre idé att fortsätta gunga i blåsten.

Kvällen löd som följande med Gó maten och en snabbare vistelse hos Annika och Jompe.

Theas dagar här i veckan har varit jobbiga för henne... Allt har varit motgångar istället för utmaningar, hon ha inte varit sitt vanliga jag med all energi och ork. Hon ha behövt mycket "ensam tid".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar