lördag 19 juni 2010

Sjuka

Torsdag kommer jag hem efter jobbet och efter ett tag mår jag inte så bra.
Tobbe berättar att Alice och Thea kräkts på dagen. Typiskt.
Jag går och lägger mig ett tag, va hel slut.
Kliver upp när barnen ska läggar. Alice kräktes och vi fick göra rent henne och i hennes säng.
Thea kräktes tre gånger den kvällen. :( stackars lila Thea som är så liten ändå.
Men oj va hon grina. Jag få som säga att det inte är någon fara att det blir så ibland.
Barnen somnade vi 22 tiden. Varav Jenny som verkar vara rätt frisk, va vaken längst. tillslut somnade de.

Efter att ha sovit bort större delar av fredagen så, på kvällen var man riktigt kry.
Tjejerna va då bättre dem med. Thea va väl mest slut sov några gånger under dagen hon med. Men när man få leva en dag på blåbärs soppa få men inte allt för mycke näring i sig.
Men det fungerade då, inge mer kräks. Och full fart på barnen.
Idag, har det varit som en vanlig dag som tur är.
Till och med Thea har varit sig själv. Ibland har man tur. Men mest tur har nog Jenny haft som inte ens blev smittad. Hon är nog rädd om maten hon stoppar i sig. :) Vår mat glada tjej.

Igår kom den nya tvn 50 tums Panasonic . Ska bli kul att se lite film på den nu ikväll.

Nu vaknar barnen. Dax för fika

2 kommentarer: