söndag 27 juni 2010

Midsommar med sol

Alla tre på brunnen

En tripp på gräsmattan


Midsommaren firades med släckt och vänner i Sundö hos min moster och hennes man. Det är alltid så trevligt att vara där, med all den öppna ytan och vattnet in till huset.
Thea & Jenny
Alice
Dagen började hemma i sandlådan men efter lunchen bar det iväg.
För barnens del blev det inte så mycke dagtids sovande. Men de fick ta sig en liten tur där vi fyra tiden i stället. Fungerade bra att göra så .
När vi kommer så bjuds det på sill lunch och ett gott sällskap.
Efter det så gick vi ner till vattnet då barnen fick ta sig ett dopp.
Thea
Jag och Alice
Jenny och min kusin Mari


När vi var där nere så blev tjejerna väldigt förtjusta i rutchkanan som stod på bryggan, men det få nog vänta några år. :)

Barnen fick middagen servetar lite tidigare än vi skulle äta. Grillkorv med bröd.
Dagen bara gled iväg och ingen midsommarkrans han jag göra. Men när jag och Erika tog oss en promenad med barnen till vår andra mosters stuga så hade de satt upp en midsommarstång i alla fall. Så jag och Alice va med och dansade runt, Alice tycket de va roligt.

Middagen serverades vid 21 tiden, då va barnen inte så sugna på att sitta stilla. Och de var rätt griniga då, de kunde jag förstå. Så jag och Tobbe gjorde de klar för kvällen, sen lite välling och god natt. Men de var rätt uppe i varv, så det tog sin tid för dem att somna. Sötnosarna våra härjade friskt i sängarna och busade med varandra. Tillbaka till bordet sen och åt grillat med potatis sallad.
Sen in på natten blev det lite kubbspel och en hel del skratt.
En underbar släckt jag har.
Tack mamma för en otroligt trevlig midsommar, du hade ordnat det jätte bra.
Ska även tacka moster Evy och Janne som lät oss bo i deras stuga. En jätte trevlig helg.
Fiskar är kul tycker Jenny

2 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig midsommar! =) Så kul att barnen fick bada, ser så mycket fram emot sånna stunder. =)) Har ni gått simsskola eller babysim med era?

    SvaraRadera
  2. Ja, det är kul att de dem trava runt. Men den tiden kommer för dig med Johanna. :)
    har inte gått babysim eller nåt. Jenny har varit i badhus en gång när hon var 6 månader, det är allt. Ha gärna villa fara men har inte blivit av.

    SvaraRadera