lördag 24 juli 2010

3 the magic number

Ja, så är det. Även kallad sago nummer.
Och ibland känns det som man lever i en saga. Helt underbart och ibland kommer de hemska in men slutar fortfarande lyckligt. :)
När jag var yngre och man hade lycko nummer, så var det nr 3. När jag spelade fotboll ville jag ha nr 3 men de var redan taget, oj så sur jag blev.
Men att jag då skulle få 3 underbara barn samtidigt, de kunde jag inte tänka mig. Men så blev det och man är då lyckligt lottad.
Älskar våra små tjejer även om de har blivit mycket olydiga nu på slutet.
De är konstant uppe på köksbordet när man inte är i närheten och har börjat dra varandra i håret när de inte får något de VILL ha. Alice ska då ha allt som de andra har. De kan vara jobbigt.
Springer åt de andra hållet än vad man vill.
Men då gör de så där söta busiga saker ibland.
Som Jenny i förrgår, hon grejar gärna med gräsklipparen, drar i snöre och sånt. Men då när vi va ute så kom hon gårende och börja stoppa något i sanden, då har hon lyckas få upp tanklocket och ska typ begrava de. Gulligt men ajaj.
Så igår så passade jag på att plocka jordgubbar medans barnen sov annars få man så mycke hjälp som kanske inte blir så mycke till hjälp. Men Alice vaknade precis när jag var klar. Jag hinner bara sätta henne i hallen så vaknade Thea. Till saken hör då att Alice såg att jag hade gubbar i en skål. Medans jag var ute och hämtade Thea hade Alice hämtat en bunke och pekade ut mot jordgubbslandet. Men jag hade ju redan plockat in alla. Alice tittade lite fundersamt på mig när jag skulle förklara att de va tomt där ute nu. Men hon gav sig och gjorde annat. Söt.
Thea blev utan historia idag. Kom inte på något så där direkt. Men hon tycker mest om att rymma till grannen och klampa på hennes bro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar