lördag 24 juli 2010

Middags gäster

Igår hade vi besök av några vänner från byn. de va super trevligt.
Tobbe hade varit i hällnäs på dagen och va lite nervös att ha inte skulle hinna hem och göra sig klar. Men jo du, de han han.
Jag hade i förväg gjort maten nästan klar den skulle bara in i ugnen en sväng.
Så när de kom häll jag för fullt på med efterrätten som blev en jordgubbstårta kan tänka sig. Vi som få så lite jordgubbar eller inte. Jag vet inte hur jag ska hinna med. Har 7 liter i frysen redan som ska göra till sylt hade jag tänkt.
Aja, tillbaka till middagen.
Vi åt fläskfilé i vitlöksost med smördegs överdrag. De blev inte dumt de.
Lite vin till maten och sedan en cider och öl och surr in på kvällen.
Tårta åt vi ute i de fina kvällsvädret. Tillslut va vi tvungna att gå in så inte alla flygfän skulle äta upp oss.
Kan sammanfatta med an lyckad kväll.

Barnen lekte en stund innan middagen.
Celicia och Alice
Jenny åt en sur jordgubbe
Thea

1 kommentar:

  1. Så fina bilder du lagt ut :) Jag vill hälsa på i veckan, vilken dag passar er? Du kan väl ringa!

    SvaraRadera