fredag 16 juli 2010

Vården är skit

Va fan att vissa få va läkare va.
Åkte idag till stan med Thea. Fick en tid hos jourläkaren vid 10.40.
Först ifrågasatte hon i telefonen mig om varför jag inte åkt till vår distriktssköterska.
Men då för det första ha de då öppet så olika tider sen så sa jag till hon i luren att ja har svårt för våra distrikts sköterskor. För det ha jag. Känns ibland som de inte kan så mycket och "hoppar" på en. Jag ska ju ändå in till stan så. Vi åkte dit och fick vänta i 40 minuter, sen får jag komma till en läkare som jag inte tål.
Kollade lite snabbt, så jag frågade va det kunde vara. Han sa, ja, det kan vara svårt att veta. Medans han bläddrade i en bok med utslag. Jag nämnde att vi trodde att det var av jordgubbar. Men varför undrade jag, då hon i så fall tål hemmagjord sylt.?
Han tycket bara att jag skulle rengöra med sprit och smörja med en salva som jag glömde namnet lika fort som jag hörde det. Han skrev då inte ens en lapp. Aja. Han tycket att om utslagen va kvar en vecka till skulle vi återkomma.
Sen ställde han sig och sa tack och hej.
Då sa jag; Jag vill veta va det är? Kan ni inte ta några prover.
Han; Ja, det kan vi ju göra.
Gubb Jävel.
Så då blev vi skickad på provtagning. Samma ställe som sist(som då var fel ställe)
Men denna gång hade jag kommit rätt och vi behövde inte vänta. Men då säger sköterskan att de inte ta och sticker barn under 2 år. Så vi har då fort en remiss till barn på lassa.
Ja, dit åker jag då inte idag och väntar.
Thea skrek och gormade hela tiden vi var hos läkaren, så det va jobbigt.

Så hade jag vetat då jag ringde att jag skulle till denna läkare kunde jag lika gärna stannat hemma. För värt va det INTE.

Åkte sen till Erika och fick lunch. Thea fick då vara med moster resten av dagen, medans mamma gjorde ärenden. Och det gick ju bra. Hon komme tillbaka just vid läggdax.

Kändes som jag glömde en hel del vid vårat besök på vårdcentralen. Men jag blir så förbannad, att inte möta på ett bättre sätt och åtminstånde verka intresserad av att hjälpa. Men nä.

Aja, på måndag åker jag till barn mottagningen på lasarettet och ser va de säger där.

2 kommentarer:

  1. Men, usch för såna männsikor som inte är serviceintriktade och behandlar folk som en "sak".... :(
    Hoppas ni får veta vad der är!

    Kramr

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör jag med. Men det börjar se bätter ut nu som tur är.
    Kramar

    SvaraRadera