onsdag 21 juli 2010

Måndagen

I måndags så åket jag med alla tjejer till stan för att Tobbe skulle upp till hällnäs och vad gör man inte. Så Alice och Jenny skulle få vara hos moster i stan medans Thea och jag åkte på lassat. Kan blir lite bök och stök om alla hade följt med på lassat.
På väg dit så när jag kom utanför Tavelsjö så står 2 polisbilar på en parkering. En av de viker ut just framför mig så jag var tvungen att bromsa ner till 40 på 90 sträcka Fan så sur jag blev, vart fick han/hon sitt körkort? och lagligt körde den då inte, försvann fort, fast de va då lika bra.

Jag skulle ringa Erika när jag närmade mig stan. Och de gjorde jag,om och om igen. Men inge svar när jag ringt i 20 min, var jag framme. tar oss sakta men säkert uppför alla trappor till tredje våningen. Ringer på mer än en gång kan jag lova. Men ingen öppnar. Låser upp och går in. Där inne tjuter det som bara den. Det är vänkar klockor och diverse pipande ljud. Öppnar dörren till sovrummet och säger rätt högt GÓ MORGON. Då får jag äntligen en reaktion. Hon kliver upp och jag lämnar barnen i hennes nyvaknande tillstånd. För att vara tillbaka innan hon ska på jobbet. Klockan är då runt 20 över 11.

På lasarettet gick det fort, väntade i 5min sen kom en sköterska som tog ett stick i fingret på Thea. Hos va super duktig som alltid. Hon tycket bara inte om att någon höll fast i hennes hand.
Men snabbt va de gjort och vi åkte tillbaka Erika och fick oss lite lunch.

Åkte hem och koppla på släpvagnen och sen åkte vi upp till Hällnäs för att hjälpa till lite.
Vi fick då ner till älven där det finns en jätte fin sandstrand. Det var svårt att få tjejerna därifrån. Jenny kastade skorna i ev vatten pöl som fanns där. Vi badade inget, hade inga handdukar. Men nästa gång ska vi ta med de. :)
Pizza på väg hem för det blev en lång dag borta.
Så va den dagen avklarad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar