måndag 5 juli 2010

Sommar värme och helg

Ja, det kan nog inte bli bättre än så.
Helgen har varit underbar och riktigt skön. Lite utomlands känsla faktiskt.
I en sådan värme är det skönt att svalka sig, så tjejerna har badat en hel del i polen både hemma och hos syster i Bjurholm.

Fredag jobba, men många barn åkte hem tidigare så jag passade också på att åkte lite tidigare. Hade ju främmande som vänta hemma. Men först en sväng till Vindeln för att få påskrivit min lönetap och lämna igen en nyckel. Han då juss och pass lämna in tapen på kommunen innan de stängde. Det var skönt att ha lämna den eftersom det var sista dagen dom på lönerna var där innan de gick på semester. Kan ju va skönt att få lönen i tid. :)
Hemma så hade vi besök av Tobbes kusin Mats och hans tjej Maria med deras två barn. Som snart blir tre barn.

Lördagen så åkte jag och små tjejerna till Bjurholm på marknaden.
Varm dag den dagen, 27.4 i skuggan. Så en snabb visit på marknaden men inge fynd. Jo, munkar så klart. :)
Efter barnen sovit bar det av hem igen. Kommer aldrig med köpa en bil utan AC. Rena döden.
Kom hem gjorde sig klar för kvällen och sen till stan på Wheels. En trevlig kväll ute.

Söndag va en slapp dag. som det ska vara. :)
Åkte på MAXI och handla lite, å typiskt så får jag koll och måste packa upp. Som tur hade vi inte handlat jätte mycket och sen fick jag hjälp och packa ner igen.
Sen pizza från pizzahouse som vi åt hos Erika och Anders. Alice va då jätte hungrig. Först dela de tre på en pizza och den tog slut fort. När den va uppäte så skulle de äta av min med. Söt.

En härlig helg med sol och värme. Det gillas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar