lördag 31 juli 2010

Inge ork

Nä, nu regnar det ännu mera. Och igår va det som storm ute. Blåste och regna ordentligt.
Det är som att hela kroppen blir slö, orkar inte göra särskilt mycke.
hatar när jag känner mig så här. Det finns en hel del att göra och allt bara ligger. Tvätt som ska hängar, tvätt som ska vikas, golv som inte städar sig själv. Ja ett och annat.
Men ibland får man faktiskt ha slödagar.

En sak har vi gjort under veckan sen i tisdags, vi har varit på promenad. Först gick vi bakom grammens ladugård och tittade på den stora traktor´n. Sen tog vi vagnen och gick till bron och kasta sten. Tjejerna fick sen gå på en liten skogsstig. Skulle titta om vi såg några myror eller någonting. Men inte ett liv. Fas vi hittade lite hallon. Mmm

Har skumläst lite i en bok, lek och lär tillsammans.
Där det står om barnens olika stadier och vad man kan göra med barnen i deras utveckling. Mycke tips och idéer. Men när jag började läsa kände jag att, oj va lite jag gör. Så nu är det bara att ta in.
pratade då med syster och vi kom överens om att ha en liten pyssel dag med barnen. Så jag satte igång att leta efter olika saker att beställa, så som fingerfärg, STORA pärlor, tråd och saxar. Kan var kul att bara lite lätt introducera. Sen få vi se om det är någonting de fastnar för.
Ska bli roligt att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar