onsdag 7 juli 2010

Jenny

Lite som har varit kring bara Jenny.
När vi var i stan och satt i bilen va det lite tråkigt att vänta på Tobbe som gjorde ärende Så jag började leka en ABC-lek på benen. De är så otroligt kittlig på benen. :) Jag började på Alice sen Jenny och när jag gör på Thea så hör jag hur Jenny sitter och skrattar. Då sitter hon och kittlar sig själv. De va gulligt.

Sen i förrgår va de så fint att på förmiddagen så fick alla gå blöjlösa. Och då händer det att det kommer både kiss och bajs.
Men Jenny gick iväg och sen hör jag henne, missnöjd. Trodde först att hon gjort sig illa. Men när jag kommer dit, så sitter hon hukad och har bajsat. Hon hade som frusit fast. Söt.

Och så idag, då vi var på kvarnen i Vindeln. När vi var på väg upp till lekparken så bar jag Alice, Jenny höll mig i handen och stanna Thea och grejade halvvägs i backen.
Så jag ropade Thea, men hon tycket att det var roligare det hon höll på med. Då gick Jenny iväg.
Så jag sa; Jenny vart är du på väg, kom nu vi ska gå.
Men då gick hon och ställde sig barkom Thea och knuffade/styrde henne med händerna bakom ryggen på Thea. Rätt söt vår lilla polis. :)

Sen har hon börjat snappa upp mycke ord. Härmar en hel del.
Så som:
Taatoo-Traktor
ko- sko
Thea- Thea
Ampa- Lampa
Tatt - Tack
Hej - Hej

De bara bubblar ur henne nu. Fast orden kommer och går. Så de blir som bara sagt/hörda en gång.
Men riktigt kul.

3 kommentarer:

  1. duktiga tjejen! minipolisen, skitsöt! tack för idag hjärtat :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är hon allt. Tack själv. :)

    SvaraRadera
  3. höttBULLA - Köttbullar
    Moo - moster
    tyr - Tyr
    kitte - kisse

    och du ha fått upp Jätte fina bilder ! <3

    SvaraRadera