torsdag 15 juli 2010

Torsdag igen!

Ja, veckan går fort man hinner då knappt med. :)
En snabb up date av veckan som varit.

En dag förra helgen (gu va dagavill man ha blivit, tror det va fredag) va jag och Erika och fiskade i en sjö en bit bort. Tog en öl eller två. Tyvärr inge fisk men det va de samma.

Sen i lördags dag så dolades de på förfullt på gården av jag och syster Erika. Medans Tobbe va i hällnäs och började riva hus. Så på kvällen va vi bjude på 50-tals fest på Rödånäs. Hade fullt schå att hinna göra oss klara till middagen. :) Jätte trevligt med god mat och gott sällskap. Barnen va också med, när kvällen började närma sig så gick vi och la dem hos min mamma, de va inte hemma men babyvakten vi har är super bra. Så den nådde hela vägen. Inte för att de bor så långt ifrån varandra men ändå. De va fränt.

Söndagen blev då en hemma dag/ slödag.



Måndag, Mitt staket runt jordgubbarna blev klart med en hel del hjälp av Erika.
Tack för hjälpen. :)
Fin dag idag igen, som härligt men varmt. Så jag och Erika tog med os tjejerna till Hundsjön för att bada lite. det va härligt i vattnet och inte alls kallt. Hade jag inte haft barnen så hade jag nog simmat en sväng. :)
Kvällen så gick jag och Erika och fiskade i ån nedanför oss. Inge fisk då heller med det är alltid lika trevligt. Nästan, de va bara det att vi höll på att bli uppäte av alla mygg.


Tisdag åket jag, Erika och barnen till Brigitte och häldsade på hon och hennes hundar. Åkte då även till en sjö så fick barnen bada. Mamma och Bosse var också där och när vi var vid vattnet fick bosse en gädda. Men den smet sen ur håven.
Va där hela dagen sen mat hos Nicke, grillspett. Vid 20.00 så åkte jag för att lägga barnen och tog då Tyr med mig. De andra tog en sväng till bastuflotten och drack lite öl.



Onsdag, mamma 52år. Jag och Erika gick ner på Rödånäs med vagn och hund. Åskabn missade oss precis :) Trevligt att träffa familjen. Blev även bjude på mat där. Tobbe va ännu en dag i Hällnäs, så som han har varit hela veckan vill säga.
Kvällen komme Emma förbi och vi såg en film, åt godis, jordgubbar och lite snacks.


Torsdag förmiddag så badade barnen i poolen hemma och sprang nakna, hade super kul. Sen tog mamma hand om tjejerna medans jag åkte upp med en släp till Hällnäs för att hjälpa till där. Lasta släp och åkte på återvinningen sen upp igen. Sen med ett släp hem. Dumpa de hemma och sen hämta barnen för att åkte hem och göra mat. Oj, vilken dag idag.

2 kommentarer: